maanantai 21. elokuuta 2017

Sisältäni portin löysin

ASIAA PARISUHTEISTUMISESTA



Kauan sitten silloinen poikaystäväni sanoi innostuneesti kuulleensa hyvän vertauskuvan. Hänelle oli sanottu, että suhde on silloin oikea, kun kaikkea ei tarvitse vääntää rautalangasta. Minä katsoin häntä ja ajattelin ääneti, että juuri tuossa silloisessa suhteessani kaikki piti vääntää rautalangasta.

Nykyisessä suhteessani meillä jäi väliin se vaihe, jossa olisimme käyneet treffeillä. Olisimme tutustuneet kohteliaan välimatkan päästä, käyneet leffassa ja syöneet popcornia.

Ensimmäiset treffimme kestivät ehkä kolme varttia. Muutaman tunnin päästä meillä oli seuraavat treffit, jotka kestivät muutaman tunnin. Niiltä minä kävelin onnellisena kotiin puoli kuuden maissa, kun tori heräsi mansikan tuoksuisena uuteen päivään.

Jos joku olisi kertonut minulle, että tällaisen miehen kanssa minulle tulee suhde, en olisi uskonut. Sitäkään en olisi uskonut, että juuri tällaisen miehen kanssa suhteilu on minulle helppoa. Olemme molemmat välillä hämmentyneitä siitä, miten luontevia asiat välillämme ovat.

Kun saan muilta miehiltä viestejä, olen ilmoittanut heille ystävällisesti ja systemaattisesti, että olen parisuhteessa. Jokin ihme tässä on tapahtunut, koska minusta on luonnollista olla yhtäkkiä parisuhdeihminen. Taisin vain päästää irti siitä ikisinkusta, joka olin. Ensimmäistä kertaa tunnen itseni suhteessa vapaaksi. Mitään ei tarvitse toiselta peitellä, ja hänen puolestaan saan elää niin kuin tykkään. Minua ei syyllistetä, minulle ei uhitella, minua ei manipuloida. Minä tarvitsen omaa tilaani ja hän omaansa. Meillä on yhteiset muutaman kohdan pelisäännöt, kirjallisina ja allekirjoituksilla varustettuna, sen verran mentaalivalmentaja minussa pääsi asiaan vaikuttamaan. Selkeät pelisäännöt tuovat selkeyttä arkeen.

Nukahdan mieheni viereen kuin pieni lapsi, kun hänen sormensa lomittuvat minun sormiini. Juuri hänen kanssaan nauran välillä niin, että ristin jalkani, jotta en pissaisi alleni. Olen itkenyt joitakin huoliani hänen sylissään. Olen itkenyt myös onnesta, kun hän silittää tukkaani ja halaa minua syvemmin. Hän osoittaa joka päivä monin sanoin ja varsinkin teoin, että hän rakastaa minua. Hänen kanssaan harjoittelen myös tietoisuuden uusia tasoja kiiman korkealla huipulla.

Hän haastaa minua ärsyttävästi. Hän on ilmoittanut, ettei tule missään vaiheessa levittämään punaista mattoa eteeni. Hän kyseenalaistaa käsityksiäni itsestäni ja laittaa minut vastaamaan kysymyksiinsä rehellisesti. Välillä olemme hiljaa, ja sitten taas puhumme paljon. Hän ei aio olla minulle helppo, koska tietää, että menetän kiinnostukseni nopeasti, jos miehessä ei ole haastetta. Samalla hän on luontaisesti niin särmikäs, että helpoksi hän ei tule muuttumaan. En ole tottunut siihen, että minun jääkaappipakastimessani on nuuskaa ja olutta tai että kannan tyhjiä oluttölkkejä kauppaan kierrätykseen, mutta kun laitoin suhteemme plussat ja miinukset paperille, saldo oli tämä: +24 ja –4.

En tiedä, miksi tällainen onni tuli osakseni. Jotain minä tein oikein. Ainakin sen, että aloin terävöittää katsettani ja miettiä, millaisen miehen kanssa minun voisi olla hyvä ja millainen mies tykkäisi juuri minun kaltaisestani naisesta ILMAN YRITYSTÄ MUUTTAA MINUA MUUKSI. Hän ei pienestä hätkähdä, ja se on minulle kovin rentouttavaa.

Tarkistamme määräaikaisen suhdesopimuksemme 31.8. Yritän hoitaa osuuteni niin, että myös ensi kuussa hänen hammasharjansa olisi kylpyhuoneessani. En pidä suhdettani itsestäänselvyytenä. En halua, että hän pitää minua itsestäänselvyytenä, enkä halua tehdä tehdä niin hänelle. Uskon siihen, että itselle tärkeisiin asioihin kannattaa investoida.

Luotan siihen, että tämä onni kestää niin kauan kuin sen on tarkoitus kestää. Jos se jonain päivänä loppuu, haluan katsoa ajassa taaksepäin ja todeta, että parhaani tein. Annan sydämestäni, ja katson edelleen eteenpäin päivä kerrallaan. Tänään viimeksi totesin hänelle, että mielestäni hän on hyvin koulutettavissa. Se on kivaa, kun tietää jo, mistä toinen älähtää.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti